NemID medarbejdersignatur bliver gradvist afviklet fra den 30. juni 2023 frem til den endelige lukning den 31. oktober 2023.

Lukningen betyder, at din virksomhed eller forening fra den 30. juni ikke længere kan få support. Det er derfor vigtigt, at du nu tilslutter din virksomhed eller forening til MitID Erhverv, så du kan administrere brugere, tildele rettigheder og give fuldmagter i én løsning.

 

Hvornår skal du have MitID Erhverv?

Dit behov for at tilslutte dit virksomhed eller forening afhænger af din organisationstype.

Hvis du fx som ejer tegner din virksomhed alene, så behøver du ikke MitID Erhverv til dig selv.

Læs mere her om du har behov for MitID Erhverv 

 

Sådan får du MitID Erhverv

Tilslutning til MitID Erhverv er nødvendigt for din virksomhed eller forening, hvis din virksomhed eller forening har medarbejdere eller medlemmer, som skal logge ind på private og offentlige selvbetjeningsløsninger. Fx læse selskabets digital post eller indberette sygdom og barsel.

Dermed kan dine medarbejdere eller medlemmer fortsætte med at agere digitalt, da rettigheder til de forskellige selvbetjeningsløsninger ikke skal opsættes på ny.

Start til din tilslutning til MitID Erhverv

 

Bosat i udlandet?

Der er forskellige måder, som du kan få MitID på – fx afhængigt af, om du har et dansk CPR-nummer, NemID eller et gyldigt pas/ID-kort.

Har du ikke CPR-nummer eller NemID, kan du få MitID på følgende måder:

  • Få en P-kode – som du skal taste ind i MitID appen, hvis du bruger dit pas/ID-kort til at få MitID med.
  • Mød op i Borgerservice med gyldig legitimation – og svar på en række spørgsmål om dig selv for at bekræfte, at du er dig/medbring et vidne.

Læs mere som udlændinge i Danmark

Vi er klar til at hjælpe dig

Skriv en mail, giv et kald eller kig forbi til en snak om, hvordan du tilslutter din virksomhed eller forening til MitID Erhverv.

Vi er altid klar til en uforpligtende snak.

Kontakt os