Efter 35 år i midtbyen af Vejle flyttede Martinsen i slutningen af maj til nyt domicil i NordHuset på Dandyvej ved motorvejsafkørslen Vejle Nord. Vi havde på Vejlekontoret behov for mere plads, bedre rammer for samarbejde og lettere adgang for kunder og kolleger.

Med nye rammer og lokaler følger nye behov i arbejdsdagen og til indretningen, og der er derfor med flytningen fra midtbyen ikke længere behov for en væsentlig del af inventaret.

– Vi har indrettet os på ny i vores nye kontorer, men vi synes, at det gamle inventar var for godt til at smide ud, forklarer statsautoriseret revisor og partner Brian Christensen.

 

Mere imødekommende indretning for centrenes kvinder og børn

Vi har derfor indgået en aftale med krisecenter Vejle Ådal og Sønderbrogade om at hente det resterende inventar, som gælder lige fra reoler, mødeborde, skabe, skriveborde, kontorstole, hylder til kontorplanter, whiteboards,  industrikøleskab og køkkenservice.

– Det betyder så meget for os, når vi modtager donationer fra virksomheder. At Martinsen donerer os så meget inventar, giver os mulighed for en indretning for krisecenterets kvinder og børn, som er meget mere imødekommende. Det er meget vigtigt for os, at her er varmt og rart at være, udtaler Conny Kessler fra de to krisecentre.

 


Foto: Conny Kessler (midten) og Karsten Andersen (højre) fra krisecenter Ådal og Sønderbrogade sammen med kommunikations- og marketingansvarlig hos Martinsen, Mette Vang (venstre).

 

– Efter længere tids ombygning har krisecenteret for nyligt åbnet ny afdeling i Sønderbrogade, hvor kontormøblerne bl.a. skal bruges til centerets administration. Det betyder også, at vi med møbler og inventar fra Martinsen får mulighed for at give vores medarbejdere bedre arbejdsforhold og arbejdsmiljø, slutter Conny Kessler.

 

Støtte til nærområde og resten af Danmark

Når krisecenteret sammen med flyttebiler har været forbi Martinsens tidligere adresse, er dog stadig inventar tilbage.

Det resterende inventar er doneret til Universal flytteforretning, som samarbejder med Blå Kors.

Hos Blå Kors bliver møblerne solgt i organisationens genbrugsbutikker over hele landet. Overskuddet går ubeskåret til at hjælpe udsatte børn og unge, som vokser op i hjem med alkohol- eller stofmisbrug eller til unge og voksne, som har behov for hjælp til at komme ud af misbrug eller hjemløshed.

– Det giver rigtig god mening for os at videregive inventaret til krisecenter Ådal og Sønderbrogade samt Universal Flytteforretning og dermed støtte arbejdet med udsatte mennesker i både nærområdet og i resten af Danmark, slutter Brian Christensen.

 

Vil du vide mere?

Læs mere: Vejlekontor flytter i nyt domicil