I Danmark er der over 40.000 bestyrelser, og i dem har cirka 41% af alle bestyrelser en familierelation i bestyrelsen, typisk til direktøren. Vi ser, at tidligere tiders (nogle gange reaktive) familiebestyrelser, hvor kvalifikationen var en nær relation til ejeren, i stort omfang er ved at blive erstattet af såkaldte professionelle bestyrelser.

I dag er bestyrelsesarbejdet komplekst. I dag er opfyldelse af lovgivning en basal hygiejnefaktor for bestyrelsen, og den kan i langt større grad anvendes både proaktivt og til strategisk udvikling af forretningen i en kompleks hverdag.

Vi oplever, at mange ejerlederes opfattelse af bestyrelsen som ledelsesrum er meget fordomsfuld og måske bærer præg af en vis usikkerhed. Det kan være svært at bryde igennem de barrierer, som kan være bygget op omkring virksomheden.

Det vil vi gerne prikke lidt til… eller i hvert fald give det et forsøg.

DATO: Onsdag den 26. april 2023

TIDSPUNKT: kl. 15.00 - 18.00

STED: Holst Advokater på Hans Broges Gade 2, Aarhus C

Hvordan rekrutterer og sammensætter du ‘det rigtige hold’ til din bestyrelse eller advisory board?

Du kan måske nikke genkendende til verdensmestersyndromet, bestemmerhatten eller businessblotteren? Men hvor modig er du egentlig, når det kommer til at invitere eksterne rådgivere ind i din virksomhed og bestyrelseslokalet?

Sammen med Karina Boldsen, bestyrelsesnetværket AROS BOARD og Holst Advokater inviterer vi dig til at deltage i bestyrelsesseminar.

På seminaret ser vi på:

  • Hvilken værdiskabelse en bestyrelse eller et advisory board kan tilføre din virksomhed?
  • Hvordan du rekrutterer og sammensætter ‘det rigtige hold’ til din bestyrelse eller dit advisory board?
  • Hvad er dit ansvar som bestyrelsesmedlem ift. selskabsdokumenter?
  • Hvordan er du med til at sikre det gode revisorsamarbejde?
  • Hvordan bruger du bestyrelsens medlemmer som ambassadører

Efter seminaret netværker vi til tapas og bobler.

Tilmeld dig vores seminar

Seminaret er gratis og du kan tilmelde dig her.
Men skynd dig - tilmeldingen lukker 21. april 2023, kl. 12

[hubspot type=cta portal=20197729 id=51b065f7-9139-41f0-9e0e-99fb85b21aec]

Program

INDLÆG:

  1. Bestyrelsen som fyrtårn og helikopter
    v/ Karina Boldsen, professionel bestyrelsesmedlem og virksomhedsejer
  2. Hvad er dit ansvar som bestyrelsesmedlem ift. selskabsdokumenter?
    v/ Mogens Birkebæk, partner i Holst Advokater
  3. Det gode revisorsamarbejde
    v/ Lars Greve Jensen, statsautoriseret revisor og partner, Martinsen
  4. Bestyrelsen som ambassadør
    v/Lene og Kim Quist fra Quist Wine Detail ApS

SPØRGSMÅL og afrunding

NETVÆRK, tapas og bobler

Kort om indlægsholder

Karina Boldsen, professionelt bestyrelsesmedlem

Karina Boldsens erhvervsbaggrund favner bredt med stillinger som bl.a. HR-direktør i Vestas, HR-chef i Salling Group, kommerciel direktør i Solitwork samt Dealer hos SparNord.

Karrierevejen tog for alvor en drejning, og i dag er Karina stifter og ejer af bestyrelsesnetværket AROS BOARD, rådgivningsvirksomheden Karina+ samt ledernetværket 24H For Executives.

Ved siden af sit selvstændige hverv arbejder hun aktivt i 17 bestyrelser og 2 advisory boards som professionelt bestyrelsesmedlem. Medforfatter af ”De 7 Trin – en manual til bestyrelsesarbejde i praksis”.