Varesalg, personale, likviditet – usikkerheden er stor på mange områder
Som erhvervsdrivende vil du have usikkerhed på mange områder – personale, varesalg, varekøb, likviditet, restriktioner i transport og detailhandel, svigtende ordretilgang, likviditet, udlandshandel og så videre.
Listen forekommer at være uendelig – og den kan se helt anderledes ud i morgen. Vi er ikke selv herrer over udviklingen.
Det er svært at mødes på grund af myndighedernes opfordringer til at undgå fysisk tilstedeværelse i videst muligt omfang, og rejseaktiviteterne er begrænsede.
Som revisorer er vi i dagligdagen meget afhængige af teknologi. Vi arbejder i meget stort omfang elektronisk, og vi kommunikerer i lige så stort omfang elektronisk i form af mail samt via telefonen.
Vi er klar til at hjælpe
Det vil sige, at vi uanset de mere eller mindre frivillige begrænsninger i hverdagen er i stand til at udføre vores arbejde på nogenlunde normale vilkår. Vi har mange medarbejdere, der arbejder hjemmefra – men via internetopkobling tilstræber vi at arbejde lige så effektivt på hjemmekontoret som på det daglige kontor, og telefon og mail er ved hånden hele tiden.
Vi er bevidste om, at du som virksomhedsejer har mange tanker og spørgsmål vedrørende din virksomhed og fremtiden.
Det er vi klar til at rådgive om i det omfang, vi kan. Vi vil herudover også løbende informere i takt med den udvikling, der sker. Nogle af de emner, vi hjælper vores kunder med, er:
- Den statslige hjælp til lønninger – hvordan og hvornår?
- Ferie og afspadseringsmuligheder
- Kompensationsordninger – hvordan, hvornår og hvor meget?
- Metoder til dækning af finansieringsbehovet her og nu; udsættelse af betalinger til det offentlige, kreditudvidelser
- Tilretning af budgetter og beregninger om drift og likviditet
- Hvordan påvirkes årsregnskaberne her og nu?
Der er mange flere emner, og behovet er forskelligt fra virksomhed til virksomhed, lige som der – afhængigt af den kommende tids udvikling – vil kunne dukke nye emner op.