1. juli 2022 trådte den nye bogføringslov i kraft.
Den nye bogføringslov tvinger os til at digitalisere. Loven stiller blandt andet krav om beskrivelse af virksomhedens bogføringsprocedure. Dette krav skal efterleves i virksomhedens førstkommende regnskabsår, der starter efter den 1. oktober 2022.
Det betyder bl.a. at beskrivelsen af bogføringsprocedurer for mange virksomheder skal ligge klar.
Men hvad er formålet med den nye bogføringslov? Og hvad betyder den i praksis for din virksomhed? Hvad er regler, krav, procedurer og tidsfrister?
Et spadestik dybere på ny bogføringslov
I foråret afholdte vi en seminarrække om den nye bogføringslov og digitaliseringen af din virksomhed med stor interesse. Dette seminar er primært for ejerlederen, økonomichefen og bogholderen, hvor vi går et spadestik dybere på den nye bogføringslov*.
På seminaret dykker vi ned i de vigtigste ændringer, der er sket i bogføringsloven, og hvem der er omfattet af den nye lovgivning. Vi ser også på de generelle krav til bogføring, digitaliseringskravet, opbevaring af regnskabsmateriale, nødvendige afstemninger og beskrivelse af bogføringsproceduren.
* Det kræver dog ikke, at du har deltaget på vores tidligere seminar om digitaliseringen af bogholderiet (herunder bogføringsloven).